![]() | |||||||
Gravurë që ilustron veprën historike te Barletit, turqit duke i vrarë e coptuar me hanxhare shqiptarët. |
GJENOCIDI
TURKO-OSMAN DHE QËNDRESA SHQIPTARE
Nga Kolec TRABOINI
Në kronikat osmane janë të vërteta e pohuar nga vetë osmanët. Tmerr gjaku, krime kolektive të përbindshme, shfarosje banorësh, prerje kokash e hedhje masive ne det, rrëmbimi i grave, vajzave e fëmijëve për ti dërguar në Turqi si skllevër dhe rrafshime qytetesh. Asnjë banor nuk mbeti i gjallë në qytetin kështjellë të Drishtit, Asnjë banor nuk shpëtoi pa ju pre koka në Lezhë, nuk mbeti asnjë banor arbër në Elbasan, kush shpëtoi prej shpatës turke iku nga sytë këmbët në male dhe tërë bregdeti shqiptar u shua në ekzistencë. Libri “Lufta Shqiptaro Turke në shekullin e XV”, burime e kronika osmane botuar në Tiranë në vitin 1968 në 400 faqe është një libër i madh tregon krime të përbindshme dhe gjenocidin që është bërë mbi shqiptarët. Ky libër është botuar nga Universiteti i Tiranës në kuadër të 500 vjetorit të vdekjes së heroit tonë kombëtar Gjergj Kastrioti-Skënderbeu.
Një tjetër libër i madh për historinë
tonë është “Historia Skënderbeut” e Marin Barletit i pandarë ky nga vepra
tjetër e madhe “Rrethimi i Shkodrës”.
Kur flasim për krimet turke ndaj shqiptarëve në histori, nuk ka pse
dalin disa dhe bëjnë mbrojtjen e atyre krimeve, me kot lodhën të bëjnë
avokatinë e vrasësve, se gjoja paskan vrarë se i ka urdhëruar sulltani. Perandoria
Turke ishte një organizim i madh dhe vepronte si vepronte, përgjegjësia
historike e krimeve nuk mund të anashkalohet për asnjë arsye, nuk ka alibi të
krimeve ndaj popujve, as duke na thënë se kanë qenë ca vezirë e ca pashallarë
me origjinë shqiptare e kjo të na konsiderohet bashkëpunim. Kështu thonë vetëm
armiqtë e Shqipërisë, apo ndonjë qe është i ndërgjegjshëm se nuk ka gjak
shqiptar në damar por gjak arab-turk, se të jemi të qartë, Turqia ka sjellë jo
pak muhaxhirë në këto troje. Lexoni Faik Konicën për këtë. Vezirët nuk kanë
shkuar si përfaqësues të shqiptarëve në Stamboll , madje edhe kanë harruar fare
se nga kanë qenë, kanë qenë ushtarë të bindur të Turqisë dhe përfaqësojnë
Turqinë e jo Shqipërinë në asnjë rrethanë. Se sa e deshën Turqit Shqipërinë e
shqiptarët lexoni për masakrën e Monastirit më 26 gusht 1830, 185 vjet më parë,
ku u vranë 500 krerë të Shqipërisë së jugut të thirrur ne festë e në besë,
“besë sulltanësh” që kullojnë veç gjak. Pasi i vranë në të pa besë pra, u prenë
kokat të cilat u dërguan në Stamboll ti shihte Sulltani dhe trupat i lanë në
shesh të hapur për ti shqyer qentë. Këta janë pushtuesit me të cilët ne paskemi
bashkë qeverisur perandorinë siç thotë një historian tashmë i rrjedhur sepse
edhe në kohë të diktaturës bëri një libër duke e bërë Haxhi Qamil, turkoshakun
që kërkonte të sillte sërish babë Sulltanin, një hero.
Historiani
shqiptar nga Kosova Hakif Bajrami ka sjellë një fakt tronditës për veprimet e
pushtetit osman në vitin 1910 në Kosovë. “Prej Shkupit e deri në Merdar, Pasha
i Turqisë më 1910, në çdo 10 metra e ka ngulur në hunj nga një shqiptar. A t’i
harrojmë ne ato? Jo, nuk duhet t’i harrojmë edhe nuk bën t’i harrojmë” përfundon historiani.
![]() |
Ushtarakë pushtuest turko-osmanë dalë me kokat e prera të shqiptarëve |
Ndaj ju që ndjeheni më turq se turqit,
mos u përpiqni të thoni gjëra që nuk guxojnë ti thonë as vetë turqit safi e jo
më turq të sajuar si puna juaj. Gjenocidi turk mbi shqiptarët është një e vërtetë
historike e pamohueshme. Shkatërrimet që ka bërë Turqia në Shqipëri nuk i ka
bërë mbi asnjë popull tjetër në Evropë aq mizorisht, po krejt ngjashëm me
Armenët 1909-1918. Gjenocidi më i madh që njihet në Evropë është shfarosja e
shqiptarëve prej turqve pas vdekjes se Skënderbeut shekulli XV dhe ky gjenocid
duhet të njihet botërisht dhe të dënohet.
Është e nevojshme të sqarojmë edhe disa
lojë fjalësh që bëjnë mbrojtësit e zellshëm të Turqisë duke e konsideruar se
nuk ka asnjë lidhje me Turqinë historike që këta e mbiquajnë osmane. Vetë
turqit në të gjitha analet e veta thonë Perandoria Turke, dhe Europa po ashtu e
cilësonte. Myslimanët shqiptarë, Stambolli i konsideronte turq dhe jo
osmanë.... Varianti me perandori osmane doli si një alibi për të heq qafe përgjegjësinë
historike të krimeve të përbindshme, se gjoja i kanë bërë osmanet dhe nuk i
kanë bërë turqit. Alibi mjerane.
Veç të lexoni krimet e përbindshme turke mbi shqiptaret. Jo vetëm ne vrasjet e përditshme por
vetë Sulltani kishte ndërmarrë dy fushata të mëdha për shfarosjen e “racës së keqe të shqiptarëve” kur njerëz me të
pistë se hordhitë e Anadollit nuk kish parë historia e Evropës. Në këto fushata
vranë çfarë gjetën, gratë e fëmijët i dërguan në
Stamboll si robër, një e pesta e femrave i dërgohej Sulltanit mizor ndërsa katër
të pestat i merrnin ushtarët dhe i përdhunonin.
Vetë historiani turq përshkruan se si e shkretuan qytetet shqiptare pas dorëzimit
dhe si i vranë të gjithë shqiptarët qe arrinin ti kapnin. Shqipëria u kthye ne
një thertore. Historianet turq i pohonin
vetë ato masakra dhe shkruanin se shqiptarët, vajza e djem ishin të bukur si
yje. Pra sot nuk kemi asnjë dokument asnjë artefakt nga kohë e Gjergj
Kastriotit sepse turqit shkretuan gjithçka, madje mbasi e nëpër qytete nuk
mbeti asnjë shqiptar i gjallë, shkruajnë kronikanët, prunë popullsi myslimane
nga Anadolli.
Ndaj na dalin
aty këtu ca kopilë Anadolli që i dhunojnë edhe shtatoret e Gjergj Kastriotit
dhe Nënë Terezës në Tiranë e Mitrovicë. Është krejt e arsyeshme të mendohet se,
siç përshkruajnë kronikanët e asaj kohe, këta marrokë-harrokë janë pjella të hordhive pushtuese dhe nuk e ndjejnë
veten aspak shqiptar.
Tani se si në
Kosovë shkojnë e i bëjnë lutje për shpirtin katrani të zi si Sulltan Murati, këtë
veç mendjet e mykura të njerëzve të ngecur në errësirën mesjetare mund ta dinë.
Po le të lexojmë dëshmitë historike:
“Për të pafetë
meshkuj të rritur u dha urdhri që ti jepeshin belikut. Për këtë arsye në çdo qendër
kalimi sillnin kolona robërish të lidhur me zinxhirë, i kalonin para padishahut
ngadhënjimtar dhe aty të rinjtë dhe pleqtë i kaluan në shpatë dhe i copëtuan.
Pati raste kur ranë në shpatë tremijë, katërmijë, dhe shtatëmijë të pafe. Luginat e thella për
shkak të kufomave morën pamjen e kodrave. Gjaku rridhte në fushat e gjëra si
lumi Amur-Darja”. Këtë histori e ka shkruar Tursun Beu (“Lufta shqiptaro-turke në
shekullin XV”, Burime Osmane faqe 100-101 . Ai ishte historian i Sulltanit Mehmetit II, i cili ishte pjesëmarrës gjatë
pushtimit të Shqipërisë.
Kronikani
Kemal Pashë-Zade shkruan, se: “Me
urdhër të Padishahut u vra pa mëshirë, cilido që u zu gjallë, vendi u plaçkit
tmerrësisht, gratë dhe fëmijët u morën robër. Dhe vazhdon me vargje:
I theri të panënshtruarit e atyre kryengritjeve,
ua bëri ushqim ujqërve dhe shpezëve kufomat e tyre,
s’mbeti grua e fëmijë, të gjithë u bënë robër.”
po aty f.194.
I theri të panënshtruarit e atyre kryengritjeve,
ua bëri ushqim ujqërve dhe shpezëve kufomat e tyre,
s’mbeti grua e fëmijë, të gjithë u bënë robër.”
po aty f.194.
Kevami,
shkronjës i Sulltan Mehmetit te II dhe Bajazitit të II shkroi rreth vitit 1489,
mjaft të dhëna që përputhen edhe me ato çfarë shkruante edhe Marin
Barleti. “Disa mijëra të pafe i gjuajtën,
i kapën dhe i prunë përpara sulltanit të
botës. Padishahu i botës , disave prej tyre ua preu kokat, ndërsa disa të tjerë
i cau në dysh. . të gjithë të tjerët urdhëroi dhe i shkuan në shpatë para tij. Po aty f.112
Kronisti bizantin i kalif Fatihut, Kritobuli
nga Imbrosi, që e vëzhgoi së afërmi këtë luftë, thotë, se: “Shqiptarët
preferonin më mirë vdekjen, se sa të binin në duart e turqve. Disa Ilirianë,
duke parë se ndiqeshin nga turqit dhe pasi nuk gjetën asnjë vend për t’u
strehuar, u hodhën poshtë që nga shkëmbinjtë, në hapësirën e përrenjve dhe u
vranë.”
I
zemëruar për disfatën, kalifi Fatih u largua nga Kruja. Gjatë rrugës prej
Elbasanit në Dibër, ai rrethon qytetin e Çidhnës, afër Drinit, ku janë strehuar
rreth 20.000 gra, pleq e fëmijë, të larguar nga krahinat fushore për t’i
shpëtuar masakrave islamike. Nën thirrjet “Vdekje shqiptarëve!” dhe “Allahu
Akbar!” osmano-islamikët sulmojnë qytetin. Pasi e pushtojnë atë, kalifi islamik
Fatihu i masakron të gjithë barbarisht ” Vetëm në këtë qytet humbën 20.000 mijë
shpirtra të pafajshëm.
Shkodër.
Viti 1478. Kështjella e Shkodrës rrethohet nga ushtritë osmane. Turqit sulmojnë
pareshtur por mbrojtësit nuk dorëzohen dhe i zmbrapsin me sukses sulmet e
barbarëve. Sulltan Mehmet Fatihu që e drejtonte vetë fushatën, vendos zbatimin
e një tjetër taktike për të terrorizuar mbrojtësit e qytetit. Ai sulmon dhe
pushton kështjellat Zhabjakut, Drishtit. Pasi i rrafshon ato, banorët e marrë
robër i sjell përpara mureve të Shkodrës. Disa mijëra gra, burra, pleq e fëmijë
masakrohen në mënyrën më mizore pranë mureve të kështjellës. Me këto skena
makabre, Sulltan Mehmet Fatihu, ka si qëllim të ligështojë mbrojtësit e
kështjellës, dhe t’i detyrojë ato të dorëzohen. Kjo taktikë dështon. Kështjellarët
e Shkodrës nuk epeshin. Më vonë qyteti dorëzohet sipas një traktati midis
Venedikut dhe sulltanit. Banorët e qytetit largohen drejt Italisë, dhe në vend
të tyre sulltani e popullon qytetin me turko-arabë të ardhur nga Anadolli,
Afrika Veriore dhe Azia Qendrore.
Në përshkrimin e skenave makabër që bënë turqit
në Lezhë e Shëngjin kronisti turk Idriz
Bitlisi shkruan rreth vitit 1502 “Kokat e këtyre keqbërësve, të prera që në
zverk nga shpatat dhe që ishin si
pjeprit e kopshtit të sheshit të luftës, notonin në sipërfaqen e ujit si
kunguj. Trupat e tyre të brishtë
lëviznin si flluska uji dhe sa herë që dallga
i prekte si një shpatë...”
Muhamet Muhjiu
shkruan rreth vitit 1478 në pushtimin e Krujës:
“Ah botë plot vuajtje dhe rënkime! Vaj! Thirrjet që nga krahërorët e tyre të dërrmuar arritën deri tek tavani i Saturnit. Gjithsejtë rreth pesëmijë të pafe, që ishte secili një djall nafthëdhës dhe vetëtimlëshues, u bënë kështu pre e shpatës së mprehtë dhe qoke e shigjetës goditëse. Kafkat e këtyre do të jenë për shumë vjet ushqim për shpezët e këtyre viseve. Në këtë mënyrë u arrit fitorja; thyerja e të pafeve dhe shfarosja e armiqve. Turma e luftëtarëve u kënaq dhe u gëzua me plaçkë të shumëllojshme dhe të panumërt. Ata që mbetën nga armiku, gratë dhe fëmijët, i vunë në pranga poshtëruese të robërimit dhe i lidhen me zinxhirët e mjerimit. Pastaj do të fillojë shkatërrimi i kishave, ndërtimi i medreseve, ndalimi i kambanave dhe prishja e ligjeve...”
“Ah botë plot vuajtje dhe rënkime! Vaj! Thirrjet që nga krahërorët e tyre të dërrmuar arritën deri tek tavani i Saturnit. Gjithsejtë rreth pesëmijë të pafe, që ishte secili një djall nafthëdhës dhe vetëtimlëshues, u bënë kështu pre e shpatës së mprehtë dhe qoke e shigjetës goditëse. Kafkat e këtyre do të jenë për shumë vjet ushqim për shpezët e këtyre viseve. Në këtë mënyrë u arrit fitorja; thyerja e të pafeve dhe shfarosja e armiqve. Turma e luftëtarëve u kënaq dhe u gëzua me plaçkë të shumëllojshme dhe të panumërt. Ata që mbetën nga armiku, gratë dhe fëmijët, i vunë në pranga poshtëruese të robërimit dhe i lidhen me zinxhirët e mjerimit. Pastaj do të fillojë shkatërrimi i kishave, ndërtimi i medreseve, ndalimi i kambanave dhe prishja e ligjeve...”
Tërë
këto travaje i ka hequr populli ynë. Ishim trashëgimtarët e Ilirëve, me troje
që nga Danubi e deri pranë brigjeve të Peloponezit, historia u tregua e ashpër,
kaluan shumë pushtues njeri me i egër se tjetri në këto troje. Aq shumë e
mizorisht na vranë për të na shfarosur, sa popullsia erdhi gjithnjë duke u
rrudhur e duke u zhdukur deri sa mbetëm në një pëllëmbë tokë në brigjet e
Adriatikut. Këto janë të vërteta që nuk mund ti harrojmë. Konjukturat e sotme,
marrëdhëniet e mira dhe paqësore, dëshira për mirëkuptim me të tjerët, qofshin
dhe partnerë strategjikë, nuk duhet të
na pengojë apo ndalojë që ta shkruajmë historinë ashtu siç ka ndodhur, se në
fund të fundit është histori, është dinjitet dhe identitet, është mësim për të
mbijetuar si komb dhe për të fituar atë çfarë e kemi humbur në histori,
bashkimin kombëtar.
Në librin “Kronikat e Tursun Beut”, vijnë
dëshmi të panjohura nga kronikani i Sulltan Mehmetit II, pushtuesit të
Kostandinopojës, Ballkanit dhe Shqipërisë.
Këtu më poshtë janë të plotë kapitujt për Shqipërinë,
si shfaqet areali shqiptar në sytë e shkrimtarit turk, shërbëtorit dhe udhëpërshkruesit
besnik të Sulltanit, Tursun Beu, ku përveç luftës, erotika dhe simbolizmi
seksual është nënteksti pas çdo pushtimi dhe nënshtrimi të vendeve, popujve,
mbretërve, kështjellave dhe qyteteve.
"Fushata e sundimtarit Baba i
Pushtimit në rojet etnike të Shqipërisë, nënshtrimi i rebelëve vendës dhe
ndërtimi i fortesës së Elbasanit.
Në pranverën e vitit tetëqind e shtatëdhjetë (1466),
kur në mes të kuvendit të lëndinës lauresha psalter me zë melodioz vargun: “E
vështro në gjurmët e mëshirës së Zotit, si Ai i jep jetë tokës së vdekur
(Kurani 30:50)”, pas shpalljes së nisjes së luftës kundër Shqipërisë, çdo gazi
ngjeshi me dëshirë shpatën.
Flamujt-emblema të pushtimit – u vunë në lëvizje nga
Edreneja. Kur tendat e fushimit të
Sulltanit shtrinë hijen e tyre mbi fushën e qytetit të Manastirit, aty rendën nga të gjitha anët luftëtarët – të prirë prej fitores – për t’iu bashkuar ushtrisë perandorake, si ca lumenj të mëdhenj që lëshohen në det dhe, si dallgët e detit që venë e përplasen, u derdhën mbi Shqipëri.
Sulltanit shtrinë hijen e tyre mbi fushën e qytetit të Manastirit, aty rendën nga të gjitha anët luftëtarët – të prirë prej fitores – për t’iu bashkuar ushtrisë perandorake, si ca lumenj të mëdhenj që lëshohen në det dhe, si dallgët e detit që venë e përplasen, u derdhën mbi Shqipëri.
Aradhe të tilla secila me një mijë luftëtarë.
Ku secili nga këta guximtarë, sa një mijë heronj vlen.
Kasneci i gjendjes bëri të mbërrijë në veshët e
mëkatarëve të pafe jehona e kërcënimit: “O
milingona! Futuni nëpër shtëpi që të mos ju shkelë
Solomoni me trupat e tij!
Ku secili nga këta guximtarë, sa një mijë heronj vlen.
Kasneci i gjendjes bëri të mbërrijë në veshët e
mëkatarëve të pafe jehona e kërcënimit: “O
milingona! Futuni nëpër shtëpi që të mos ju shkelë
Solomoni me trupat e tij!
Të pafetë e mallkuar mbetën të hutuar e të çoroditur
nga njoftimi i llahtarshëm i këtij sulmi të afërt dhe vajtën u strehuan nëpër
malet e rrëpira e luginat e thella, duke bllokuar shtigjet. Bënë gjithë
ç’mundën për t’u mbrojtur dhe kështu dëshmuan tërë kryeneçësinë e tyre për të
rezistuar, duke këmbëngulur në prapësinë e tyre më të skajshme.
Por luftëtarët e Sulltanit, të nxitur prej mendimit të
shpërblesës hyjnore të luftës së shenjtë, si dhe të shpresës për të bërë plaçkë
të madhe, përparuan në të atillë mënyrë sa që çdo mal i pakapërcyeshëm dhe çdo
luginë e thellë u dukej rrafshinë e lehtë “ku nuk do të mund të shihje as
ultësirë, as lartësi (Kurani20:107)”.
Me ndihmën e Zotit, më të Lartit pushtuan çdo strehë
që mësynë dhe grabitën e plaçkitën kaq shumë pasuri të frymore e jofrymore,
saqë djelmosha me tipare engjëllore dhe vasha me pamje hyrish, që vlenin tre a
katër mijë aspra, krijesa të këndshme me tipare të tilla që mjaft që t’i shihje
në fytyrë që të të ikte mendja, shiteshin veç për vetëm tre apo katërqind
aspra.
Të tilla hyri që kushdo që i sheh në tendë
kujton se është përnjëmend në Parajsë.
T’i shihje kur mbi gjoksin tim dergjej,
do besoje se në një trup dy shpirtra qenë.
Te tillë djelmosha që, për atë Zot, në thonë
Se ka dhe më të bukur, gënjeshtra thonë.
kujton se është përnjëmend në Parajsë.
T’i shihje kur mbi gjoksin tim dergjej,
do besoje se në një trup dy shpirtra qenë.
Te tillë djelmosha që, për atë Zot, në thonë
Se ka dhe më të bukur, gënjeshtra thonë.
Veç kësaj, buaj me lëkurë “në ngjyrë të verdhë të
ndezur që kënaq shikimin (Kurani 2:69)” mund t’i blije për tri a katër aspra,
ndërsa edhe për më pak se dy aspra shitej një dash përçor i kopesë që është
bërë gati për t’iu flijuar Zotit. Çdo çadër ishte e mbushur përplot me plaçkë
të rrëmbyer.
Atëherë u dha urdhri të shtroheshin në bindje ata
harbutë të pafe. Për këtë arsye, në çdo vendqëndrim sillnin para Sovranit
fitimtar meshkujt e lidhur me zinxhirë që luftëtarët guximtarë e të shkathët të
islamit me një të rënë të shpatës, – fap-fap – i ekzekutonin. I bënë kështu ata
njerëz që aq të etur e të dëshiruar qenë pas vdekjes, të shijonin verën e
rrënimit që derdhej prej shpatës së shndritshme.
Pati ndalesa ku u shkuan në shpatë deri në tre mijë,
katër mijë, shtatë mijë nga të pafetë. Prej kufomave të shumta, lugina të
thella tanimë ngjasoni si të ishin kodra. Prej gjakut të derdhur, rrafshina të
gjera tani ngjasonin si Amudarja (Xhejhun: Oksusi i lashtë, që
bashkë me Sirdarjen
formonin Transoksianën, territor që sot përkon pjesërisht me
Uzebkistanin.Aludohet për ujërat e bollshme të këtij lumi) që rridhte.
Pas tërë këtij
shkatërrimi, u mor vendimi i mëposhtëm: në fushën e Jundit që është
kërthiza e atij
vendi, do të ndërtohej një fortesë e pathyeshme. Sakaq mëkëmbësit
fisnikë,
hodhën themelet e një fortese të qëndrueshme katërkëndëshe, siç qenë
urdhëruar,
dhe brenda një kohe të shkurtër e kryen ndërtimin.
Katërkëndëshi në është thënë të jetë me ogurzeza
formë,
s’ka dyshim se do të ketë qene e tillë për të pafetë.
Në pastë diçka që të përqaset me yllin e Shahut te
gjithësisë,
s’ ka dyshim se kjo është më e mbara e formave.
Një kështjellë që s’mund te dallohet prej reve,
kullë e saj është mur a re e zezë?
s’ka dyshim se do të ketë qene e tillë për të pafetë.
Në pastë diçka që të përqaset me yllin e Shahut te
gjithësisë,
s’ ka dyshim se kjo është më e mbara e formave.
Një kështjellë që s’mund te dallohet prej reve,
kullë e saj është mur a re e zezë?
Ai vend ishte i rrethuar nga të gjitha anët me male të
pakalueshme e gryka, por të pafetë që jetonin në ato lartësi s’bënin dot pa
fushën ku rrjedh uji i bollshëm dhe ku tokat e bukës janë pjellore e të pasura.
Meqë mes njerëzve u përhap fjala dhe zuri vend bindja se ishte një tokë
pjellore, aty u dynd nga të katër anët ku ndodhej popullsia islame. Emrin ia
vunë Elbasan,
që i përshtatej natyrës së tij (Është fjala për një lojë të mundshme fjalësh mes emrit të fortesës dhe shprehjes “el basan”, që mund të përkthehet me shprehjen “të vësh dorën në zjarr”.
që i përshtatej natyrës së tij (Është fjala për një lojë të mundshme fjalësh mes emrit të fortesës dhe shprehjes “el basan”, që mund të përkthehet me shprehjen “të vësh dorën në zjarr”.
Ende sot ai vendi është kaq i lulëzuar saqë të kujton
gjurmë e një udhëtimi në Shtëpinë e Parajsës dhe vazhdon akoma të rritet. U
dyfishoftë rritja e tij! Pasi u krye ndërtimi i fortesës, Sulltani emëroi një
komandant me nam dhe la aty roja të përkushtuar gjer në vdekje. Ajo iu
bashkëngjit sanxhakut të Ohrit dhe iu besua sanxhakbeut të tij. Atëherë sulltan
Mehmeti u kthye fitimtar e triumfues në Edrene, kryeqytet i Sulltanatit."
Në shtypin shqiptar gjejmë fakte historike që tregojnë masakrat e gjenocidin e hordhive turko-osmane mbi shqiptarët:
Pinjolli i fisit të Kelmendit, Gjergj Pjetri, udhëhoqi kryengritjen e të krishterëve kundër Perandorisë Osmane në territorin e sotëm të Serbisë. Për ta ndëshkuar kryeneçësinë e tij, pushtuesit turq bënë hakmarrje të tmerrshme kundër shqiptarëve ortodoks vranë mijëra shqiptarë të ritit bizantin, me 952 kafka të tyre ndërtuan Çele-Kullën, në Nish. Ndërsa prijësi serb, Millosh Obrenoviqi, një fshatar i pagdhendur, që u pasurua në kohën e Turqisë, u lidh me turqit dhe ua ofroi kokën e Gjergj Pjetrit, për ta qetësuar zemërimin e Perandorisë Osmane. Millosh Obrenoviqi vrau në pabesi pinjollin e fisit të Kelmendit, kokën e të cilit ua dorëzoi turqve.
Në shtypin shqiptar gjejmë fakte historike që tregojnë masakrat e gjenocidin e hordhive turko-osmane mbi shqiptarët:
Pinjolli i fisit të Kelmendit, Gjergj Pjetri, udhëhoqi kryengritjen e të krishterëve kundër Perandorisë Osmane në territorin e sotëm të Serbisë. Për ta ndëshkuar kryeneçësinë e tij, pushtuesit turq bënë hakmarrje të tmerrshme kundër shqiptarëve ortodoks vranë mijëra shqiptarë të ritit bizantin, me 952 kafka të tyre ndërtuan Çele-Kullën, në Nish. Ndërsa prijësi serb, Millosh Obrenoviqi, një fshatar i pagdhendur, që u pasurua në kohën e Turqisë, u lidh me turqit dhe ua ofroi kokën e Gjergj Pjetrit, për ta qetësuar zemërimin e Perandorisë Osmane. Millosh Obrenoviqi vrau në pabesi pinjollin e fisit të Kelmendit, kokën e të cilit ua dorëzoi turqve.
Shqiptarët sot do të ishin popullsia e kombi me rreth 50 milion banorë, sa kombet më të mëdha të Europës. Por në pesë shekuj histori të tilla vrastare, llogaritën miliona shqiptare të masakruar, popullsia arbërore që ishte më e madhja në Ballkan prej këtij gjenocidit shfarosës u katandis që të zvogëlohej tragjikisht, edhe popullsi edhe si troje, e të dilte e fundit nga zgjedha e egër e turko-osmanëve.
Më poshtë po
sjellim një kronologji ngjarjesh gjatë viteve 1385-1912 të rezistencës
shqiptare kundër pushtuesve turq nga libri “Studime dhe tekste historike” i
albanologut të shquar italian Prof. At Zef Valentini, Plejad, Tiranë 2010,
f.129-136:
1432, kryengritja antiturke e udhëhequr nga Topi Golemi.
1434, kryengritja antiturke e udhehëqur nga Gjergj Arianiti.
1443-1468, epopeja e Gjergj Kastriotit në luftërat antiturke.
1481, pas vdekjes së Sulltan Mehmetit II mbarë Arbëria ngrihet në kryengritje.
1488, kryengritja e udhëhequr nga Gjon Kastrioti, djali i Gjergj Kastrioti.
1497, kryengritje antuturke me ndihmën e Venedikut.
1536, shqiptarët çohen në kryengritje të ndihmuar nga Papa, Venediku e Perandori.
1570-1571, kryengritja shqiptare kundër turqve në prag të shpërthimit të betejës së Lepantos. Ibrahim Begolli, sundimtari i Pejës çohet peshë kundra turqve.
1580, kryengritje antiturke. Shqiptarët shkojnë edhe në ndihmë të Princit Mihail të Rumanisë.
1593-1596, kryengritje të mëdha antiturke në Shqipëri.
1596, kryengritja antiturke e himariotëve.
1611-1624, Kelmendasit ngrihen në kryengritje antiturke.
1668, kryengritje e madhe antiturke në Kosovë.
1699, Ulqini, Tivari e Kelmendi çohen në luftë kundra turqve.
Shekulli XVIII, Shqipëria është një vatër kryengritjesh të pandërprera
1737, ushtria austriake hyn në Kosovë, popullsia shqiptare çohet në luftë kundra turqve.
1740-1830, kryengritje të pandërprera antiturke nga shqiptarët.
1786, Mahmut Bushatlliu thyen ushtrinë turke të nisur kundër tij.
1833, kryengritje në Shqipërinë e Jugut dhe të Veriut kundra reformave të Tanzimatit.
1835-1836, kryengritja e shkodranëve dhe malësorëve kundër sundimtarit turk, Osman Pasha.
1837, kryengritje antiturke në Shqipërinë e Jugut e udhëhequr nga Ali Bej Frakulla.
1839, kryengritje shqiptarëve në Prizren që e detyrojnë sundimtarin turk, Ismet Pashën të largohet.
1843, kryengritje shqiptare në Shkup, Prishtinë e Tetovë.
1845, kryengritje shqiptare në Gjakovë.
1846, kryengritje në Shqipërinë e Jugut, sidomos në Berat e Gjirokastër.
1849, kryengritja antiturke e malësorëve.
1852, Malësorët çohen përsëri në kryengritje.
1864, Banorët e Gjakovës çohen peshë kundër reformave të shpalluna nga Sulltani.
1870, Një Batalion elite me shqiptarë në krah të Caresësh Ruse, kundër Perandorisë Osmane.
1874, kryengritja e Kurveleshit, Labërisë dhe Çamërisë.
1875, Dibra çohet peshë e rrënon kalanë turke të vendit.
1893, kryengritje e shqiptarëve kundër turqve.
1903, Gjakova çohet peshë kundra turqve. Vrasja e konsullit rus në Mitrovicë.
1904, lëvizje për pavarësi në Shqipërinë e Jugut.
1909, kryengritja kundër turqve të rinj.
1911, kryengritja e malësorëve në Shqipërinë e Veriut.
1912, kryengritja e Përgjithshme në Kosovë.
![]() |
Kryengritës shqiptarë të varur prej pushtuesve turko-osmanë |
në këtë LINK
22 mijë e 224 lexues në blogun e sabotuar nga Kopilat e Orjentit
Përdhunimet e femrave shqiptare nga turqit osmanë/ skica nga Gottfried Sieben 1909
Make Money Online : http://ow.ly/KNICZ
Make Money Online : http://ow.ly/KNICZ