06 December 2012

ME BORIÇIN NGA HELSINKI NE BUDAPEST…nga Skifter Këlliçi

Loro Boriçi shënon penalltinë




 ME  BORIÇIN NGA HELSINKI NE BUDAPEST…

Kujtime nga Skifter Këlliçi

   -E di Loro se kur të kam parë për herë të parë në stadium?…
Këtë pyetje i drejtova  Boriçit atë pasdite të vonë të datës 20 qershor të vitit 1972, kur  avioni sapo  u ngrit  nga pista e hirtë e aeroportit të Helsinkit, për të  shpënë përfaqësuesen tonë, që unë e shoqëroja si gazetar, në Budapest, nga ku me tren  do të arrinte   në Beograd dhe pastaj që andej  me autobus  në Tiranë.Fatkeqësisht,kështu i bënte asokohe ajo udhëtimet  jashtë vendit!..
   Ulur pranë meje, Loroja ngriti  supat dhe buzëqeshi pakëz me habi.Dhe kishte të drejtë.
   -Një pasdite tetori  të vitit 1945, kur nuk isha veçse shtatë vjeç,-vazhdova unë,- dhe kur në stadiumin e Tiranës,që më pas do të quhej “Qemal Stafa’, përfaqësuesja e Tiranës, ku luaje edhe ti,fitoi 5-2 kundër kombëtares së Maqedoniës.Të kujtohet?..
    -Pa tjetër që më kujtohet,-,m’u përgjigj Loroja.-Në atë takim pata shënuar  tre   gola..
   -Nga të  cilët një me 11-metrësh,- plotësova unë…
   -Sa mirë i mbake mend!..
     Kisha pasur rastin deri atëherë të bisedoja me Boriçin për ngjarje sportive,veçanërsht në intervista në Radio Tirana dhe në TVSH,por kurrë kaq gjatë,më shumë se dy  gjatë këtij fluturimi.
   I kujtova  Loros se qysh  në atë ndeshje   që e kisha parë   së bashku me fëmijë të tjerë të mëhallës,u  dashurova me të,edhe sepse ai ishte shkodran ,si nëna ime.Ndaj një vit më pas, përsëri me fëmijë të mëhallës, ndoqa Ballkaniadën e vitit 1946, kur pas fitores kundër  Bullgarisë (3-1), Boriçi shënoi dy gola dhe pas  fitores tjetër kundër Rumanisë (1-0),Shqipëria u bë kampione e Ballkanit në futboll dhe ai mbi podium, ngriti lart  kupën e fitores.
   Që aty shumë nga ne të miturit ,i shpjegoja Loros ,i shtrëngonim  nënat që të qepnin  në kanotiret tona  numrin 9,atë numër që mbante ai, qëndërsulmuesi i madh Boriçi, kapiteni i kombëtares dhe i “Vllaznisë”,dy herë kampione më 1945 dhe 1946.
  Pas këtyre fjalëve Loroja qeshi,aq me tepër kur i kujtova se atëherë, mbi kabinën  e një kamioni të vjetër në rrugën që ndante më dysh mëhallën  tonë, ku luanim futboll,unë imitoja Anton Mazrekun dhe mbiquaja “Boriçi ynë”,  një kalama, më të gjatë se ne,të cilit ia kishin zili të tërë fëmijët, se kaq bukur luante me top,aq më tepër prej lecke…
   Kështu, kur avioni çante përmes reve që flakërinin nga  rrezet e mbrame  të diellit,vazhdoja t’i rrëfeja   Loros kujtime të tjera  që lidheshin me jetën e tij  nëpër  fushat e futbollit.
   Më 1953 Boriçi kishte gjashtë  vjet që luante  në radhët e “Partizanit”,pra që nga vitet 1947-48, kur kishte kryer shërbimin ushtarak.Dhe ne fëmijët, si mijëra e mijëra të tjerë anekënd Shqipërisë, ishim  bërë tifozë me “Partizanin,sepse adhuronim… Loron.I kujtova atij rastin kur në finalen e kampionatit të atij atij viti kundër “Dinamos”, e goditi topin me kokë para  portierit  Vogli, që mbeti i ngrirë;topi u përplas për tokë, doli jashtë dhe pas disa minutash pas Bakalli shënoi ,”Dinamo” fitoi 1-0  dhe u shpall kampione.Më shpjegoi se ai rast ishte nga kujtimet më të hidhura të jetës së tij si futbollist.(Një vit më pas në një një intervistë të përfshirë në filmin dokumentar të Kinostudios “Nëpër fushat e futbolli”,bashkë ne Loron u ndodhëm po para saj porte të fushës së stadiumit “Qemal Stafa,ku ai më shpjegoi se 100 here të kishte gjuajtur,po aq gola do të kishte shënuar).
  Në mesin e viteve 50-të në Shqipëri nuk njihej se  ç’ishte loja me qendërsulmues të tërhequr në sistemim ËM,(3-2-3-3).Por mua, ndonëse 13-14 vjeçar,më bënte përshtypje që Loroja tërhiqëj pas, ndërsa dy gjysmësuluesit bashkoheshin në një vijë me sulmuesit anësorë,(3-3,4).Por vite më pas kur u bërë gazetar, lexova në shtypin e  huaj se kështu kishte filluar të luante qendërsulmuesi i madh hungarez Hidgkuti.E pyeta Loron nëse ishte ndikuar nga ai.Ai qeshi,.”Jo,-_m’u përgjigj, -se kundër tij kisha luajtur vetëm një herë ë 1950 në Budapëest,por e ndieja se kështu duhej të luhej në futbollin ndërkmbëtar”.
Duke dhene Kupen e Kampionatit
   Çfarë intuite e këtij futbollisti të madh!Jo më kot pas takimit Hungari-Shqipëri të atij viti,siç më kishte shpejguar më vonë mësuesi dhe më pas kolegu im, Mazreku, që e kishte komentuar këë ndeshje, hungarezeët i  kishin thënë se një qëndërsulmus i tillë si Boriçi i duhej Hungarisë legjendare të viteve 50-të.
   Ndërsa ai fliste, m’u ndërmend një artikull i  Anton Mazrekur, botuar më 1938, në gazetën “Sporti Shqiptar”, ku atij i kishte bërë përshtypje  loja  e bukur e një futbollisti 16-vjeçar të “Vllaznisë”,i cili binte shumë në pah.E kishte fjalën për Loron.Katër vjet më pas, po Mazreku  në të përditshmen  “Tomori”,kur përshkruante takimin “Juventus”-Lacio”, të zhvilluar në Torino”,në të cilën  kundër njeri-tjetrit   përballeshin  përkatësisht shqiptarët Lushta dhe  Boriçi,pasi i vleresonte të dy, nënvizonte:”Boriçi,20  vjeç,lojtar me trup për t’u pasë lakmi me  një të ardhme të shkëlqyeshme para vetes”.Dhe nuk gabonte.
   Pastaj e pyeta Loron se nëse i kujtohej se kur ishim njohur bashkë.Nuk besoja ta mbante mend.Por nuk ndodhi kështu.”Në pranverë të vitit 1962,-më shpjegoi pa u menduar gjatë,-kur më ftove në një studio të Radio Tiranës për një intervistë,  pasi më ishte dhënë titulli “Mjeshtër i meritur i Sportit”.Dhe ishte i pari të cilit i jepej ky titull,aq më tepër,kur  pasi ishte kthyer nga studimet e larta në Bullgari 1962-63,64-65, e kishte nxjerrë “Partizanin” kampion,  dhe më 1971 edhe kampion të Ballkanit…
    Na  shkëputi nga kjo   bisedë  me kujtime kaq të prekëse, vetëm zëri i pilotit të avionit, i cili na njoftoi se  po uleshim në aeroportin e Beogradit…
…Një herë,për ironi të fatit, në orët e vona të  një pasditeje të tetorit  të vitit 1981,një vit para se të shuhej, rasti e solli  që të takohesha me Boriçin para një dyqani në radhë për të blerë… patate, ato që diktatori Enver Hoxha i quante edhe bukë edhe gjellë.Por nuk patën mundësi të bisedonim,sepse blerësit, sapo e pikasën,kundër dëshirës së tij,e vunë të parin në radhë .”Ç’mjerim,-më tha me zë të ulët një mik i besuar.-Ky futbollist që do të kishte luajtur në çdo sportklub   të Evropës, dhe do të ishte bërë i pasur,nga dëshira  që të ngrinte lavdinë e futbollit,ishte kthyer  në atdhe për të mbetur  varfër, por i  dashur respektuar,si shumë të tjerë të talentuar si ai.
  Ndaj kur kujtohet, edhe fëmjët që nuk e kanë njohur, thonë për të:”Loroja i  topit,Loroja  dhe i të gjithëve”…